Septynios sveikatai naudingos riešutų savybės

Riešutai yra populiarus užkandis kasdieniame žmogaus racione. Ir ne veltui. Jie yra skanūs, jų nereikia kepti ar virti prieš valgant, juos patogu nešiotis rankinėje ir jie puikiai numalšina alkį. Tačiau, visų svarbiausia, kad riešutai turi neįtikėtinai daug žmogaus organizmui naudingų savybių. Galime vadinti juos tikrais superherojais maisto pasaulyje.

 

Maistingųjų medžiagų šaltinis

 

Riešutai – labai maistingas produktas, kuriame daug riebalų ir mažai angliavandenių. Čia taip pat gausu vitaminų E ir B komplekso, magnio, fosforo, cinko, vario, mangano, seleno, augalinio lecitino, gerinančio atmintį. Riešutuose randama netgi omega-3 riebalų rūgščių, kurios svarbios gerai odos būklei palaikyti.

 

Riešutai – tikra antioksidantų saugykla

 

Antioksidantai padeda kontroliuoti laisvuosius radikalus, kurių mūsų organizme daugėja dėl streso, aplinkos taršos ir kitų veiksnių. Jei laisvųjų radikalų kiekis pernelyg padidėja, jie gali pažeisti ląsteles ir padidinti ligų riziką. Riešutuose esantys antioksidantai efektyviai kovoja su laisvaisiais radikalais.

 

Kūno svorio kontrolė

 

Trumpam užmetus akį į riešutų sudėtį, galima pastebėti, kad jie turi nemažai kalorijų, tačiau tyrimai rodo, kad iš tikrųjų riešutai padeda atsikratyti nepageidaujamo antsvorio. Be to, mūsų organizmas nespėja įsisavinti visų riešutuose esančių kalorijų virškinimo proceso metu. Naujausi tyrimai rodo, kad organizmas įsisavina 5-20 proc. mažiau kalorijų nei yra riešutuose. Geriausiai kontroliuoti svorį ir sumažinti liemens apimtį padeda tokie riešutai kaip migdolai ar pistacijos.

 

Cholesterolio ir triglicerido lygio mažinimas

 

Nustatyta, kad pistacijos padeda sumažinti triglicerido kiekį žmonėms, kurie yra nutukę ar serga cukralige. Riešutai taip pat mažina blogojo cholesterolio (MTL) atsargas ir didina gerojo cholesterolio (DTL) lygį organizme. MTL mažėjimas siejamas su riešutuose esančiu dideliu mononesočiųjų ir polinesočiųjų riebiųjų rūgščių kiekiu. Blogąjį cholesterolį geriausiai mažina migdolai, lazdyno, makadamijos, žemės riešutai.

 

Priešuždegiminės savybės

 

Uždegimas – tai natūrali mūsų kūno gynyba nuo sužeidimų, bakterijų ir kenksmingų patogenų. Tačiau lėtinis uždegimas, besitęsiantis ilgą laiką, gali pakenkti organams ir sukelti ligų pavojų. Mokslinės studijos rodo, kad būtent riešutų vartojimas padeda sumažinti uždegiminius procesus ir skatina sveiką senėjimo procesą. Su uždegimais geriausiai kovoja braziliški, graikiniai riešutai, pistacijos ir migdolai.

 

Skaidulinių medžiagų šaltinis

 

Nors mūsų kūnas negali suvirškinti skaidulinių medžiagų, tačiau tam tikros bakterijos, gyvenančios storojoje žarnoje, tai gali. Daugelio rūšių skaidulinės medžiagos veikia kaip probiotikai ir yra maisto šaltinis gerosioms žarnyno bakterijoms. Šios bakterijos paverčia skaidulas naudingomis riebalų rūgštimis. Taigi, skaidulos mums padeda jaustis sotiems, todėl pavyksta sumažinti suvartojamo maisto kiekį. Jos taip pat gerina žarnyno sveikatą ir mažina ligų riziką. Riešutai, turinys didžiausią skaidulų kiekį (30-yje gramų riešutų):

  • Migdolai: 3,5 g;
  • Pistacijos: 2,9 g;
  • Lazdyno riešutai: 2,9 g;
  • Pekano riešutai: 2,9 g;
  • Žemės riešutai: 2,6 g;
  • Makadamijos riešutai: 2,4 g;
  • Braziliški riešutai: 2,1 g.

 

Pagalba širdžiai

 

Riešutai gali padėti širdies smūgio ir insulto rizikos prevencijai. Taip yra todėl, kad jie mažina blogojo cholesterolio lygį ir uždegiminius procesus, gerina arterijų funkciją. Daugybės tyrimų analizė rodo, kad, suvartojant po 20 gramų (maždaug 1 saują) riešutų kasdien, širdies ligų rizika sumažėja apie 30 procentų, vėžio ligų rizika – 15 procentų, o priešlaikinės mirties rizika – 22 procentais.

Taigi valgykime riešutus: jie yra net tik skanus, bet ir maistingas bei sveikas užkandis.

baneris_700x1000
Prenumeruok naujienas
Holler Box

Jūsų patogumui ir geresnei patirčiai svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę SUTINKU arba tęsdami naršymą, Jūs sutinkate, kad slapukai būtų įrašomi. Daugiau informacijos

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close